underbar dag i stallet :D<3 (9/5)

hej alla !
gissa om ja e glad ? ;oo tror detta kommer bli ett ganska lååångt inlägg så var berädda på det (;
ja ska nämligen berätta om vääääärldens underbaraste dag på länge och en av dom bästa i mitt liv :D
det börjar med att pappa väcker mig vid 11 elr 11.30 vet inte, men ja går upp o äter frukost o sen så fixar ja iordning mej. och åker upp till stallet.
dagen börjar inte så bra, för när vi nästan va vid stallet såg ja att santana stod helt sjävl i hagen. vendela hade hämtat killen och låt santana stå kvar helt själv i en hage som ligger en liten bit ifrån stallet. tänk om han hade sprungit igenom staketet ? då skulle han ha sprungit på vägen ;oo menmen, inget hände och santana blev så himla glad när ja kom, han galoppera mot mig :) det var så himla skönt, att få sin häst i full galopp mot sig och veta att han kommer sakta av till trav och sen så kommer han stanna framför mig. det är en sån skön känsla :D
men när ja skulle ta han i grimman, för ja hade inget grimskaft så vifta santana med huvudet och ja fick inte tag i grimman och han bara kolla på mig samtidigt och så kom det upp i mitt huvud att han ville gå själv. ja bara okej, och så öppna ja grinden och vi gick han gick helt själv hela vägen till stallet, det var en sån lättnad att han inte springer ifrån mig utan att han går brevid mig elr lite bakom, och att när ja börjar trava så travar han när ja galopperar, då galopperar han :') i love u my best friend ever!<3
när vi kom till stallet så va vendela i hagen med killen och så lotus stod inne, han var så glad för att han fick en kompis i stallet, för han har typ stått inne hela middagen, kvällen och morgonen själv :(
för igår när vi släppte killen och santana i hagen där det inte finns någon ström så fick inte lotus hämga med :( och ja kände ja kan inte göra så mycket åt det dom ska bara stå där typ två timmar men då fick dom stå där hela natten och morgonen ? ;oo då kände ja mig så egoistiskt, men va ska ja göra om det inte finns nått gräs i hagen där dom står nu, och lotus inte får hänga med ? ska ja låta min häst stå i hettan och äta hö ? nää, ja kan inte hjälpa något. även om ja vill, så kan ja inte hjälpa att ägaren e dum i huvudet ! man känner sig makt lös när man vill hjälpa så att andra har det bra, men ja kan inte... inte för ja gillar makt, men om ja skulle haft makt så skulle lotus få komma till ett nytt hem där dom tar hand om han! det gör inte hans ägare det är ja och ann-gret. ann-gret mockar och ger mat, jag ger han kärlek, ja e den ända som tror på han. men om vi åter går till ämnet, så när vi kom till stallet håll vendela på med killen ute i hagen och lotus stod inne själv :( så ja släppte santana så han fick gå till lotus, och ja gick till borstarna. borsta santana så att han blev jätte ren och så stod ja och klia han på hans "sommar kli" ställen. det är så att min häst är lite konstig, på sommaren så älskar han att man kliar han på magen, skappet, i pannan, bogen och många mer ställen men på vintern så tycker han det är obehaglit. lite skummt men han har nog en anledning (; sen så gick vi ut och träna lite tryck övningar, flytta fram- och bakdel, backa, fram, tryck på nacken och tryck på benen så han lyfter upp dom och sånt. sen så longera vi lite bytte varv och sånt. sen så kom vendela, hon tog in killen i stallet och borsta han och tog ut han och lotus i hagen. jag fortsatte med mitt. sen så ville ja träna lite i hagen så då tog ja in hästarna igen dom fick beta lite på det gröna gräset utan för hagen vid stallet och så fick dom sedan gå in i boxarna och så i hagen träna ja och santana på att elr man kanske ska säga skulle träna på att hoppa över tunnan. hmm, det gick ju inte så bra, det blev massa mys ist och lite lek löst hahahhha (y) sen efter det så gick vi in och så satte ja på han ett grimskaft runt halsen och så red ja lite i halsring och det gick jätte bra, kunde svänga åt höger och vänster jätte bra, kunde få fram han i trav, galopp och skritt då, det är ju självklart men ja kunde inte stanna, hahhahah ^^ smidigt ! som tur va så hade ja grimma på och ledrep så ja kunde ju bromsa så för santana ville ju inte lyssna på vikten heller ^^ hahahha, min bus häst (a) så det är la de vi ska öva på att stanna (; santana va inte så sugen på att rida så ja tänkte att jaja, vi rider ut ist för varför göra något som inte båda vill, så då red vi ut och då så kom vi inte så långt för han ville inte rida ut heller så de va ju bara att vända. när vi kom till stallet så borsta ja av han och tog ut hans flätor och så tog jag ut han och lotus utan för med varsit grimskaft runt halsen :D dom var så söta, kommer upp lite bilder på dom sen. vi beta ca 60 min skulle ja tro sen så fick dom gå ut i hagen och så fick dom busa lite och så hämta ja killen och sen så gick ja hem. det var min dag i stallet både bra och dålig... men va ska man göra, ja kan ju inte göra något åt saken om inte lotus ägare vill ta hand om han på ett riktigt sätt...
men ska dra nu puss oc kram <3
slänger upp bilder sne <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0