stallet :D

tjoohoo, alla som kollar min blogg, idag ska ja berätta om dagen i stallet (: det börjar med att ja har gått i skolan, nästan hela dagen men efter idrotten (näst sista lektionen) då vet ja inte va som hända ... ja fick typ ett av mina anfall :/ alla bara skällde på mig kändes det som :( elin tyckte ja va löjlig, klara höll säkert med och alla typ va jätte sura. men va ska ja göra om ja får en attack ? ;oo ska ja bara låsas som inget då elr ? nää, för när ja får mina attacker, ja kan inte äta, min mage ballar ur, ja kan inte konsentrera mig, ja svettttas JÄTTE mycket, ja mår illa och massa mer. ska ja sätta mig vi min skol bänk och sita och bli ännu räddare? ;ss nee, det tänker inte ja göra, för det löser inte saken om alla bara klaga på mig hela tiden ... menmen, nu ska vi inte snacka om mig utan om dagen i stallet (y) ja har varit i skolan och ska börja ta mej hemåt, ja kommer hem sätter mig framför datan och sen så kommer pappa och emme och lämnar mina och jennies (min lilla syster för er som inte vet) grejer (: så då passa ja ju på att åka med till stallet, då (a) när ja kommer till stallet så går ja rakt in i stallet och lämnar min kamera och hämtar santana, ja vet att han inte vill ha grimma på sig nu när ja hämtar han, så då får han ha ett rep som sitter löst runt halsen, det vill han ju inte heller ha, men om vi möter någon häst, så får man ju respektera. men ja hämtar in min gulle plutt, vi borstar en snabb borstning och sen så slängde vi på western sadel och repgrimma och så red vi ut :D det var jätte skönt ute, men lite varmt ^^. vi red bort mot travarna inte en sån lång runda menmen. ååh, gissa vad ja hitta där ? :D vittsippor !! (y) så det betyder att det kan bli vittsippe fotografering i helgen :D men då måste ja har eran hjälp, ja måste få tips på vad ja kan ha på mig ^^ så ge en massa tips, och va ja ska ha för saker på santana och så (a)
men vi red till mitt och santanas favo ställe och där beta vi och kolla ut över alla hagar det är rätt mäktigt att stå där :D även om det är en liten plätt typ, så ser man jätte mycket, och det är häääärligt (y) det gillar vi (;
och gissa vad som också fans vi hagen, woohho, ett jätte gulligt sto som santana blev stört kär i ^^ assa så jävla söta va dom :) dom fick nosa på varandra, men då skulle någon sur tant komma och förstöra, hahhaha, det va ett äldre sto som jaga iväg santana ^^ hahha, så komiskt :P dom fick leka lite på varsin del av hagen man såg verkligen hur santana skulle gå jätte fint och bli hinst på nytt typ ^^ hihihihi. men efter kärleks delen så begav vi oss hem, solen börja gå ner sakta men säkert. vi kom tillbaka och då fick santana stå och beta löst lite :D har slängt upp lite bilder på
stablewest@bdb :D kommer några här med sen (; men efter betandet så gjorde ja och santana lite flytt övningar och lyft övningar :) funderar på att lära han att plocka upp saker, vad tycker ni ? (:
och sen fick han beta ännu mer och så kom ann-gret ut till stallet och så prata vi lite och så fota ja lite och efter det så gick vi ut i hagen och så myste ja lite med santana och lite med lotus <3
bästa hästarna ever !! (L)
älskar er <3
kommer slänga upp lite bilder från söndagen när dom stod och beta löst utan för stalle :P

puss och kram

// emme


kolla på bilden så ser ni hur mycket ja litar på min underbara häst (a) <3

min ängel utan vingar <3

gulle hästarna <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0