och så dagen i stallet (y)

hej, det var ju läänge sen ^^ nu ska ja då berätta om dagen i stallet då för er som inte fatta det (;
det börjar med att ja åker hem från skolan, kommer hem äter, sen väntar på pappa. när pappa kommer hem så frågar ja ifall han vill köra mig till stallet och de kunde han ville vet ja inte men han körde mig till stallet och det är huvudsaker (y)
när ja kommer till stallet så gå jag ut till santana och company ^^ och då så roppar ja "santana" och gissar vad han gör`? :') han travar emot mig :'D det va så himla länge sen han gjorde det känndes det som ... men idag gjorde han det :D och ja blev så glad (a) men det fanns typ inget att äta i hagen för den är helt värdelös, nu när den har toooorrkat -.- så imon ska vi släppa hästana på nytt bete :D så dom får tugga lite grönt friskt gräs :D men ja hämtar santana och så beta han utan för stallet och hagen vi har en gång med massa gräs och så fick han stå där lös medans ja gick in och hämta borstar, och han titta efter mig när jag gick och jag sa -"santana, stanna" och han bara okej och döök ner i gräset igen x) så söt min polle e (L) så borsta ja av han jätte mycket och sen så gick vi in i stallet och hämtar rep grimman och tog bara två grimskaft nu som tyglar och det funkar lika bra (; och hoppa upp barbacka (y) vi red upp för backen och där tog vi många galopper och travar :D det var så skönt, men ja måste verkligen träna mig på att inte spena mig så mycket erl vad man ska säga så man åker upp och ner, hehehhe ^^ för deet ska ju vara så bekvämt för hästen så möjligt ! ;D sen så stanna vi uppe för backen och så gick vi ut på ängen och åt goooott gräs och maskros blad tror ja det va, vet inte vad dom heter x) men santana såg ut och må bra (; vi busa lite på ängen också och sen så gick vi runt en "ö plätt" ? ;o svårt att förklara men där fiinns det vittsippor så det blir nog fotografering där snart ska bara hitta nån som kan fota mig ... men det ska nog gå och fixa :) nån gång iaf (; men sen gick vi tillbaka till stallet det tog väldigt lång tid för santana skulle ju beta överallt ^^ men det får han göra :D för han min bääbiis häst (a)<3
sen när vi kom fram till den ängen som vi brukar rida på så sätter ja mig på den och så låter ja santana beta där och så ringer ja natha pratille <3
och pratar lite med henne och vi börja prata om töm körning och då blev ja jätte sugen på att töm köra , så ja tänkte att santana har ju inte arbetat så mycket, han har ju bara ätit massa gräs i stort sätt så ja fråga santana om han ville göra det och han kolla på mig och bara "visst" och då gjorde vi de men det gick inte så bra för ja har inte gjort det på lääääääääänge så ja trasla in mig i alla linnoor o annat skit ^^ och så satte ja allt fel också ibörjan, så efter att ha hållt på med att få på allt i ca en halv timma så får ja DAMP så ja tar av allt och leker med santana ist (; hahhahaha, typiskt mig ^^ men vi hade kul och allt och sen så när vi fick lite publik så skulle ju santana inte lyssna på mina inkallningar, det var ju lite för att ja va spend för ja burkar ju inte ha nån som kollar när ja rider elr leker / tränar med han. så ja spende mig lite för det, hehehe.. men det gör inget, bättre lycka nästa gång får man la hoppas (a) men allt gick bra idag tycker ja och nu har ja jätte ont i mina fingrara så hejdå !
puss och kram

// emme



älskligen och ja mysmys (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0