om mig och santana :D

shoo igen ;)

mig (emme); ah, några av er kanske har fattat att ja heter emelie, men för er som inte har de så ah, ja heter emelie, ja e 15 år ialla fall om 10 veckor *hm, tror ja*. ja lider av socialforbi och det är lika med att ja inte gillar att vara bland/med folk. det är lite invecklat så ja kanske går in på det nån annan gång. men om ja skulle beskriva mig själv som person så skulle ja nog säga att ja skrattar åt nästan allt, ja är lite blygg men när ja e med kompisar så vågar ja bjuda på mig själv, ja gillar att hålla på med hästar och andra djur, och jag har en häst som heter santana och han är bäst !
hmm, något mer om mig ? ehh, orkar inte skriva om mig själv nu, så ja går över till santanas del ^^

santana; ah, santana är en arab/new forest och är alltså en korsning till er som inte förstår det, och han är en valack det kan vara bra att komma ihåg x)
han är imp från danmark och ja vet inte så mycket mer om de, vet inte hur han har behandlats där, elr när han kom till sverige men han har varit här ett tag nu, eftersom han är 17 år iår, men han kanske låter gamal och rutten men det kan man lungt säga att han inte e :) han har alla sina krafter kvar och dom kommer han ha en lång tid!
men om man ska beskriva santana som person elr hans personlighet kanske man ska säga ?;oo ajja, javet inte och ja bryr mig inte ja ser han som vilken som helst.
han är smart, lugn i sinne och temprament, och han är duktig och snabblärd. när vi fick han så var han helt okontroller bar känns det som när man tänker tillbaka när alla sa att ja aldrig kommer kunna rida han, att ja inte kommer klara av han att han alltid kommer vara så. och allt vad alla sa, men ja visste att det skulle komma bättre tider och att de skulle bli ja och han på riktigt <3
och då stod ja i ett stall som var duktiga och så men vi passa lixom inte in där ja och santana och sen när vi blev utslängde där ifrån så kom vi till ett annat stall där allt förändrades. då var det ingen som sa du måste göra dit och dat och ja fick börja ta mer ansvar själv. och det har gjort att ja har kunnat träna vad ja vill med santana, göra vad ja vill med santana och allt. så det har gjort att vi har fått bättre kontakt. och nu är han hanterbar, han är kontrollerad han är lixom freedom :D <3
och nu orkar ja inte skriva mer, hehhehhe.
så puss och kram <3

// emme


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0