dagen (27/5)

heyy everybody !
sorry för att ja inte skrev om dagen igår, men ja hann inte för ja kom hem vid ca 6-7 och då skulle vi äta sen så satte ja mig och plugga lite. så det blev inget inlägg igår :(
men nu blir det de ist :D

27/5
när jag kom till stallet hade hästarna precis fått mat, och jag som hade tänkt att träna i hagen. men eftersom dom hade fått mat så lätt jag dom äte lite och sen efter ett tag så gick jag och hämta santana och så träna vi lite i hagen :D vi tränade på att flytta olika delar med tryck och utan tryck. det gick bra. sen så lätt fick han gå och äta med dom andra hästarna. så gick jag in i stallet och villa lite x) sen så hämta jag in killen och lotus och så fick santana stå kvar eftersom jag skulle rida i hagen. så jag hämta sadel, träns, repgrimma, halsring och borstar så klart :D och så borstar ja han sen så la ja på han sadlen och det gick jätte bra för han fick så lös, så han stod stilla där :) supper duktig häst ja har ;) men man såg att han blev glad. sen efter det så satte jag på han tränset och red lite med det i hagen ca 15 min och öva svängar ,stanna ,backa och andra grund saker. sen så tog jag av han tränset och red lite i rep grimman och halsring, han lyssna bra när man svängde och backa men inte när man skulle stanna. hmm, fattar inte riktigt det man det får man ju öva på ;) red med det ca 15 min och sen så hoppa jag av och longera lite med sadel på. det gick också bra, men han ville inte riktigt gå i vänster varv så jag node inte med att peka ut han så jag hämta min pekpinne och då vad de precis som om han, ah vet inte vad... ;oo det var jätte konsigt när jag tog upp den och tog den nära han så sprang han ifrån den ... ?;oo och sen när jag slängde ifrån den så var det som om inget hade hänt och jag testa detta några gånger och då hände samma sak, när jag hade den så var han rädd, när jag tog bort den så gick han jätte bra, skulle kröka på nacken och lyfta sig jätte bra och gå jätte fint. han gjorde så i båda varven ?;oo om någon har nått bra svar på denna fråga så kan ni gärna lägga en kommentar. sen la jag ner pekpinne "exprementet" och så lekte vi lite :)
men det är också en skum sak, assa när vi leker ibland är jag jätte intressant och åh, då ska man leka o allt och lyssna när man roppar santana och följa efter och allt men sen när det har gått nån minut så ska man gå iväg och skita i de som jag gör ?;oo det är också en grej som jag vill ha svar på? att santana kommer när ja kallar på han och allt, och sen några minuter efter så ska han springa iväg och inte lyssna alls och sen så går det några minuter och så kallar man på han och så kommer han och så håller det på. vrf ? om någon vet släng en kommentar :)
sen efter detta tog jag in han i stallet och borsta av han och allt, han var jätte svettig, så han fick bli av duschad sen lite på bogen, magen och benen han tycket det var jätte sköönt ;) jag tvätta han man också, och så flätta jag den sen ;) och så torka jag han med en liten handuk det gick la sisådär, men lite torr blev han och sen så fick han gå ut i solen igen med lotus och killen. sen så blev santana på jätte lek humör så vi sprang runt i hagen :) det var roligt, och killen och lotus bara åt medans santana sprang runt :) det va det som hände och jag tog lite bilder från när vi leker i hagen men dom kommer upp sen har inte fört över dom en från kameran x)

men nu ska ja gå och äta mat ;)

puss och kram

// emme

Kommentarer
Postat av: Nattah

du o din mat ;P

pöss påe dih<3

2011-04-28 @ 17:38:52
URL: http://hoppspecial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0